טלפון: 054-8023945

צרו איתנו קשר:

הר מוסקארדשניוקר – Móskarðshnjúkar

הפסגה הכפולה של הר הריוליט מוסקארדשניוקר (Móskarðshnjúkar) מכונה לפעמים בהומור “הפסגות שבהן השמש תמיד זורחת” וזאת בשל הניגוד החד בין פסגות הריוליט הבהירות וסביבתם הכהה יותר. ההר ממוקם סה”כ 30 ק”מ מרייקיאוויק, בשוליו הנידחים של הר אסיה (Esja).

>>> בקרו באיסלנד וגלו עוד מסלולי הליכה נפלאים במסגרת טיול נהיגה עצמאי באיסלנד.

הר מוסקארדשניוקר
פסגתו הכפולה והבהירה של הר מוסקארדשניוקר כפי שהוא נראה מהר סמוך

הייקינג לפיסגת ההר

טיפוס להר מוסקארדשניוקר Móskarðshnjúkar הוא מסלול טיול פופולרי בקרב מקומיים ותיירים. לעומת מסלול ההליכה להר אסיה הפופולרי יותר, הטיפוס למוסקארדשניוקר Móskarðshnjúkar מאתגר יותר ולכן שביל ההליכה פחות צפוף. אורך המסלול הוא בסביבות 7 ק”מ הלוך ושוב והוא מתחיל עם עליה די תלולה שלאחר מכן מתמתנת עד שמגיעים לחלק האחרון בו עולים לפסגה. גובה ההר הוא 807 מטר מגובה פני הים אך סך כל הטיפוס ממקום תחילת המסלול הוא של 560 מטרים. בסיום הטיפוס מתגלה נוף משגע של רייקיאוויק וסביבתה. פסגתו של קרחון לנגיוקול וחדי העין יוכלו אך לספור 11 אגמים הנראים במרחב סביב.

רמת קושי – בינונית.
אורך מסלול – 7 ק”מ.
זמן הליכה – בסביבות 3-4 שעות.

נוף מהר מוסקארדשניוקר
הנוף הנשקף מהדרך לפסגה לכיוון העיר רייקיאוויק

כיצד להגיע?

כדי להגיע למוסקארדשניוקר, פונים מרייקיאוויק בכיכר על כביש 36 לכיוון פארק ת’ינגווטליר (Þingvellir) ופונים שמאלה אחרי חוות Gljúfrasteinn, ביתו המפורסם של חתן פרס נובל האיסלנדי, הלדור לקסנס (Halldór Laxness). ממשיכים על דרך עפר קצרה, עוברים גשר ואז נוסעים לאורך הנהר, לפני שפונים ימינה דרך שער. בסוף הדרך נמצא מגרש חניה, ממנו ממשיכים ברגל.

Another Iceland 2020 © All Rights Reserved.