פורום איסלנד • צפה בנושא - האם המסלול הגיוני?

טיולים מאורגנים לאיסלנד » טיולים בנהיגה עצמית »

האם המסלול הגיוני?

שאלות ותשובות.

האם המסלול הגיוני?

הודעהעל ידי zk1212 ב 22 פברואר 2013, 06:51

הי,

מבקש את עזרת הפורום בבדיקה האם המסלול הבא הגיוני לטיול מעגלי של 12 יום (באיזי) באמצע אוגוסט:
יום 0 - נחיתה בלילה
יום 1 - חצי האי רייקאנס - הלגונה הכחולה (בכוונה לעשות זאת ביום הראשון)
יום 2 - רייקהולט - בורגנס - מפרץ הלוויתנים (לינה באזור בורגאנס)
יום 3 - חצי האי סנייפלסנס (לינה באיזור חצי האי סנייפלסנס)
יום 4 - חבל סקגפיורדור - אקוריירי (לינה באקוריירי)
יום 5 - מפל גודאפוס - הוסאוויק - אייפיורדור (לינה באקוריירי)
יום 6 - אגם מיוואטן (לינה באזור אגילסטדיר)
יום 7 - הופן - הפיורדים המזרחיים (לינה באזור קירקיובאיירקלאוסטר)
יום 8 - קירקיובאיירקלאוסטר - פארק סקאפטאפל - הלגונה הקרחונית (לינה אזור ויק)
יום 9 - ויק - צוק דירהוליי - החוף הדרומי - מפל סקוגפוס
יום 10 - מעגל הזהב
יום 11 - רייקיאוויק
יום 12 - חזרה

נסיעה עם 3 ילדים (14 עד 5).

המון תודה
צביקה

Re: האם המסלול הגיוני?

הודעהעל ידי vik ב 25 פברואר 2013, 06:46

בוקר טוב,
במבט ראשון המסלול הזה נראה (לראשונה אולי בפורום) כאחד המעשיים והרגועים, עונה להגדרה של "באיזי".
עד שקוראים למטה שמדובר "נסיעה עם 3 ילדים (14 עד 5)".
לדעתי מאחר ומדובר בטיול משפחתי עם טווח גילאים מגוון - לא הייתי בוחר לעשות מסלול סובב איסלנד על כביש הטבעת.
קשה לי לראות אילו רגעים חוויתיים/משפחתיים תרוויחו בימי הנסיעה הארוכים מלבד הצטופפות של כולם ברכב לאורך שעות ובנופים שעבור הילדים ייראו די מהר כחד גוניים ומשעממים (מה הם מבינים?). במיוחד בימים כמו:
יום 4 - חבל סקגפיורדור - אקוריירי (לינה באקוריירי)
יום 5 - מפל גודאפוס - הוסאוויק - אייפיורדור (לינה באקוריירי)
יום 6 - אגם מיוואטן (לינה באזור אגילסטדיר) - מעט מידי זמן סביב האגם ונסיעה ארוכה בסוף היום לאגילסטדיר.
יום 7 - הופן - הפיורדים המזרחיים (לינה באזור קירקיובאיירקלאוסטר)
אתה מכיר את משפחתך הכי טוב ויש לך ניסיון עם נסיעות משפחתיות ארוכות ובכל זאת אם אין סיבה מיוחדת להקיף את כל איסלנד אני הייתי מנסה לשמור על העקרונות הבאים:
1. מעבר ממקומות לינה - לא יותר מ-3-4 על 12 יום כאלו. אני ספרתי 8-9 מקומות במסלול שלך- שוב, אתה בעל הניסיון, אך בכל מקרה פריקה ואריזה של 5 אנשים כמעט כל יום זה די מתיש.
2. אטרקציות וחוויות משפחתיות המתאימות לכל הגילאים - לא בהכרח יקרות, ניתן למצוא כמעט בכל יום גם ב"מחיר" של פיצול המבוגרים בין הילדים בהתאם לגילם - למשל טיול עם סוסים איסלנדיים עם הילד הגדול והאבא, האמא והילדים הקטנים בבריכה גאותרמית.
אם תהיה מעוניין, אפשר לנסות ולהרכיב מסלול של 12 יום שמכסה את החלק הדרומי של איסלנד מסנייפלסנס במערב ועד לגונת הקרחונים במזרח. עם 3-4 מקומות לינה, ומקומות /חוויות/אטרקציות לכל המשפחה כמעט בכל יום.
לגבי ה"הפסד" של מקומות בחלק הצפוני של איסלנד: נכון, מבחינת סימון המקומות בהם ביקרת - הרשימה תהיה קצרה יותר. לא בטוח זה מה שחשוב. כמעט כל מה שקיים בצפון - קיים גם בדרום: מפלים מדהימים, אזורים וולקניים/גאותרמיים, תצורות סלע משונות, שדות לבה, ציפורים, טיולי ליוויתנים וכו'... זה בעיקר מודגש כאשר אתה מתכנן לקחת רכב רגיל (לא 4X4 וללא נסיעות שטח).
מניסיוני, ילדים (במיוחד די קטנים כמו אצלך) יעריכו ויזכרו טוב יותר את הטיול הזה אם יהיו בו הרבה חוויות משפחתיות ולאו דווקא את העובדה שהם הסתובבו עם אבא באוטו סביב כל איסלנד וראו נופים.

לשיקולך.

Re: האם המסלול הגיוני?

הודעהעל ידי zk1212 ב 25 פברואר 2013, 15:22

וואו, המון תודה.
האמת שקלעת בול להתלבטות שלי.

אשמח לעזרה בהרכבת מסלול. אמנם הזמנתי כבר מקומות לינה אבל אין לי בעיה לשנות. התכנון הראשוני אמנם היה רק מערב ודרום אבל משום מה נראה לי שנסיעה לכל כיוון וחזרה על אותו מסלול (דרומה עד לגונת הקרחונים ואז חזרה, כנ"ל במערב) זה "בזבוז זמן" ואחרים יעצו לי לנצל את אותו זמן ולהקיף את האי.

כל עצה תתקבל בברכה. אם זה ספציפי מדי עור הפורום גם למייל הפרטי יעזור.

Re: האם המסלול הגיוני?

הודעהעל ידי vik ב 26 פברואר 2013, 12:48

OK, אז הנה הצעה שלי למסלול. כרגיל כל ניסיונותיי לקצר ולתמצת לא ממש מצליחים. רשמתי לך את רוב המקומות והאתרים באנגלית/איסלנדית שתוכל לברר מידע נוסף:
יום 0 - נחיתה בלילה. למרות זאת הייתי משקיע שעה נוספת ומגיע עד ריקיאויק. גם בגלל שגם כך כולם כבר עייפים ומותשים ולמחרת ההתחלה תהיה מאוחרת וגם כדי להתמקם בריקיאויק כמקום לינה למספר ימים. לא הייתי פוסל גם לנסוע באוטובוס FLYBUS שכיום מוריד אותך בכניסה למלון (בתוספת מחיר) וכך גם לא צריך להיות ערני מידי בלילה בחיפוש המלון.
יום 1 - התחלה מאוחרת לאחר יום מתיש של נסיעות. הייתי מתחיל באיזור האגם והברבורים. משם נכנס לעיריה לראות את התבליט הענק של איסלנד שימחיש לכולם בתלת מימד איך ואיפה יהיה הטיול. משם אפשר לעבור דרך האיזור ה"עתיק" של ריקיאויק ברחוב Aðalstræti ולהיכנס למוזיאון הקטן, המעניין והאינטראקטיבי 871±2 המציג ככל הנראה את שרידי הבית הראשון שהוקם בריקיאויק בשנת 871. להמשיך לשוטט בלב העיר באיזור כיכר Ingólfstorg (עמודים פולטי עשן, צעירים על סקייטבורדים, ה- tourist information הגדול בריקיאויק עם הרבה חומרי קריאה ומפות בחינם והמון מסעדות קטנות וחנויות מזכרות) וכיכר Austurvöllur (המדשאה העירונית מול הפרלמנט - מעניין להשוות לפרלמנט הישראלי). משם אפשר להמשיך לאיזור הנמל בו כדאי מאד לעצור ב- Volcano House (רחוב Tryggvagata 11) שהוא גם בית קפה, גם מוזיאון גיאולוגי קטן וגם בעל בית קולנוע המציג סרטים לא ארוכים על ההתפרצויות הגעשיות באיי ווסטמן ב-1973 וב- Eyjafjallajökull ב-2010 - כדאי לראות גם כרקע למקומות בהם תבקרו בהמשך הטיול. אפשר להמשיך ולשוטט באיזור הנמל ולראות את הספינות הרבות והפעילות. את סוף היום אפשר להעביר בבריכה הגיאותרמית הגדולה בריקיאויק Laugardalslaug. עם בריכה אולימפית, מגלשות מים ובריכות קטנות עם טמפ' הולכות ועולות. (לינה בריקיאויק). עד עכשיו, למעשה, הייתי מנסה להסתדר ללא רכב.
יום 2 - יום נוסף בריקיאויק אבל יותר בפריפריה - אפשר להתחיל בבוקר במוזיאון הפתוח Árbær בחלק הצפוני של העיר המכיל כ- 20 מבנים שהוזזו ממרכז העיר ויצרו מעין כפר וחווה קטנה עם חיות משק ואנשים/מדריכים בלבוש המקובל למאה ה-19. משם אפשר להגיע למתחם Perlan שהוקם על 5 מיכלי אגירת מים גיאותרמים (לשעבר). בחלק התחתון יש את מוזיאון הסאגה - מעין מדאם טוסו של הויקינגים , דמויות בגודל טבעי המציגות דמויות וקרבות מתוך הסאגות האיסלנדיות. בחלק העליון יש תצפית פנורמית יפה על כל העיר. התצפית שונה מזו שבכנסיית הלגרימסקירקיה אבל לא פחות יפה. התצפית בכנסייה היא דרך חלונות גבוהים, צרים ומסורגים מה שמקשה, בעיקר על ילדים, להתבונן- יש להרים את הילד ולעבור מחלון לחלון לעומת התצפית מה- Perlan שהיא פתוחה לגמרי. אם היום הזה הוא בסופשבוע שמשי וחמים כדאי לרדת מה- Perlan לכיוון חוף הים הגיאותרמי Nauthólsvík שבו מוזרמים מים גיאותרמים חמים לאיזור קטן בים כך שניתן לרחוץ בו. חול ים צהבהב יובא לחוף וכך מתקבל כמעט חוף "ים תיכוני". הטמפ' עדיין די קרירה (בערך 20 מעלות) אבל האמיצים יכולים לטבול. בסופי שבוע חמימים החוף מלא באיסלנדים המנצלים עד תום את מזג האויר לשיזוף ורחצה. אם מדובר ביום סגרירי אפשר לוותר. משם אפשר לנסוע כחצי שעה לכיוון העיירה Hveragerði ממזרח לריקיאויק. העיירה ידועה במעיינות החמים ובחממות הרבות שלה המנצלות את האנרגיה הגיאותרמית לחימום. בעקבות רעידת אדמה חזקה (6+) ב- 2008 נפתחה תערוכה הממחישה את הנזקים וגם סימולטור הממחיש איך מרגישה רעידת אדמה שכזאת. למידע נוסף ראה: http://www.hveragerdi.is/English
בדרך ל- Hveragerði כדאי לעצור בתערוכת האנרגיה הגיאותרמית בתחנת הכח Hellisheiði המלמדת מהי אנרגיה גיאותרמית ואיך מנצלים אותה. פתוח כל יום עד 17:00.למידע נוסף: http://orkusyn.is/index.php/english.html
(לינה בריקיאויק).
יום 3 - יום בחצי האי ריקיאנס וסיום בלגונה הכחולה. כתבתי מספר פעמים בפורום על האיזור וגם ביקרתי שם בשנה שעברה ורשמתי על כך ולכן ארשום בקיצור את האתרים המומלצים שלא כדאי לפספס. תוכל למצוא מידע רב ברשת:
אגמים וולקניים: Kleifarvatn ו- Grænavatn. אזורים גיאותרמיים פעילים - Gunnuhver ו- Krýsuvík. חופי ים יפים: Reykjanestá בנקודה הכי דרום מערבית וצופה על האי Eldey. בסמוך גבעת Valahnjúkur המשונה. אפשר לטפס לקבל תצפית יפה. מתחת להר Festarfjall (שבסמוך לגרינדויק) יש חוף שחור מאד מיוחד ויפה. כדאי לעבור על הגשר "בין שתי היבשות" במערב ריקיאנס (ב- Sandvík לא רחוק מגבעת Valahnjúkur). ליד שדה"ת קפלויק כדאי להיכנס למוזיאון Vikingaheimar המציג את השחזור המדוייק לספינה ויקינגית אמיתית שנמצאה בנורווגיה.הספינה המשוחזרת הזו הפליגה לניו יורק בשנת 2000 כדי לציין 1000 שנה להגעת הויקינגים לחופי אמריקה. המוזיאון מכיל עוד תערוכה קטנה על עולם הויקינגים. מומלץ. (לינה בריקיאויק). בעיירה הקטנה גרינדויק הסמוכה ללגונה הכחולה יש ליד הנמל בית קפה/מסעדה מצוינת. בלגונה הכחולה עצמה יש רק קפטריה עם סנדויצ'ים במקרר או מסעדת יוקרה. לא כדאי לאכול שם עם כל המשפחה.
יום 4 - אפשר להתחיל את היום ב- 09:00 בשיט לצפיה בליוויתנים היוצא מהנמל הישן בריקיאויק. עם הסיום בצהריים לצאת מערבה לכיוון בורגרנס. ביום זה אפשר לנסוע דרך מפרץ הלוויתנים. לבקר ברייקהולט, מפלי Barnafoss ו- Hraunfossar, המעיין החם Deildartunguhver המספק מים חמים לבורגרנס ואקראנס. רואים ממש את הצינור היוצא מהמעיין. יש ביציאה סככה קטנה עם עגבניות חממה שניתן לקחת ולהניח כסף בסל (לינה באזור בורגאנס).
יום 5 - חצי האי סנייפלסנס (לינה באזור בורגאנס).
יום 6 - מעגל הזהב. התחנה הראשונה תהיה הפארק הלאומי ת'ינגווליר - כ-90 ק"מ מבורגרנס כאשר לוקחים את המנהרה מתחת לפיורד הליוותנים ולא נוסעים בדרך זו שוב. על מעגל הזהב נכתב רבות וניתן להוסיף או להוריד אתרים (חוץ מה-3 הקלאסיים: ת'ינגווליר, גייזר, וגולפוס) בהתאם לכח והענין. את היום אפשר לסיים בעיירה הקטנה Hvolsvöllur. מיקום מצויין על כביש מס' 1 קרוב למקומות שתבקרו בחלק הדרומי. עם סיום הטיול באיזור מעגל הזהב וחזרה לכביש מס' 1 מדובר על 30 ק"מ מזרחית עד Hvolsvöllur. (לינה באזור Hvolsvöllur).
יום 7 - יום טוב לחוויה (קצת יקרה) של נסיעת שטח בסופר ג'יפ לשמורת Þórsmörk. רק כ- 50 ק"מ מ- Hvolsvöllur. חציית הנהרות בדרך ל- Þórsmörk נחשבת למאתגרת ביותר והטיול עובר בסמוך מאד להר הגעש שמתחת לקרחון Eyjafjallajökull, שהתפרץ ב- 2010 והשפעת ההתפרצות ניכרת באופן מוחשי ביותר באיזור Þórsmörk. חברת South Coast Adventure מוציאה טיולי סופר ג'יפ מאיזור Hvolsvöllur. לפרטים: http://southadventure.is/index.php/super-jeep
יום 8 - יום טוב לשוט לאיי ווסטמן. הנמל ממנו יוצאת המעבורת לאיים הוא Landeyjahöfn כחצי שעת נסיעה מ- Hvolsvöllur. ההפלגה נמשכת כחצי שעה. מגיעים לאי המרכזי והיחידי שמיושב Heimaey. בין האטרקציות: שני הרי הגעש שאחד מהם התפרץ ב-1973, מושבות ציפורים רבות, בתים קבורים מתחת ללבה במסגרת אתר החפירות "פומפיי של הצפון". כדאי לקחת גם את השיט סביב האי היוצא בצהריים: רואים סלעים משונים, מערות, ציפורים והשיט מסתיים תמיד בנגינת סקסופון בתוך אחת המערות.
לפרטים: http://www.vikingtours.is/
השיט מסתיים ב- 17:00 וההפלגה חזרה מאיי ווסטמן יוצאת ב- 17:30 וב-20:30. יש להזמין מקום מראש להפלגה בין נמל Landeyjahöfn לאיי ווסטמן (במיוחד אם נוסעים עם הרכב).
לפרטים: http://eimskip.is/EN/iceland_domestic/h ... fault.aspx
כרגע האתר מעודכן עם לו"ז חורף. בחודשים הקרובים הוא יתעדכן.(לינה באזור Hvolsvöllur).
יום 9 - זה הזמן להמשיך מזרחה. מ- Hvolsvöllur עד Kirkjubæjarklaustur. מדובר על 150 ק"מ סה"כ וכפי שתכננת תעברו בויק - צוק דירהוליי - החוף הדרומי - מפל סקוגפוס (לינה באיזור Kirkjubæjarklaustur)
יום 10 - יום המוקדש כולו לקרחון וטניוקול כולל: פארק סקפטפל. גם כאן למשל אפשר להתפצל ולקחת את הילד הגדול להתנסות לצעידה על הקרחון והילדים הקטנים יותר יצאו למסלול קל יותר לאורך הקרחון. אפשר לצאת לטיול על אופנועי שלג על הקרחון (שיתאים לילד הגדול) או טיול בג'יפ על הקרחון (שיתאים לכולם) סיום בלגונה הקרחונית.
בסיום היום אפשר לחזור למקום הלינה ב- Kirkjubæjarklaustur (כ- 120 ק"מ בין Kirkjubæjarklaustur ללגונה) או ללון באיזור
יום 11 - יום המוקדש לחזרה לאיזור שדה"ת. סה"כ בין Kirkjubæjarklaustur לריקיאויק כ- 250 ק"מ. עד שדה"ת עוד 50 ק"מ.
מלבד החיסרון הבולט יש כמה יתרונות לחזור באותה הדרך בה הגעת: אפשר להספיק לראות מקומות שלא הספקת בדרך הלוך ובנוסף בארץ כמו איסלנד בה מזג האויר מאד הפכפך יש מקומות שתגיעו במזג אוויר גרוע וכעבור יומיים מזג האויר יהיה נפלא (או להיפך). Vik זו דוגמא טובה - המקום הגשום ביותר באיסלנד. אפשר להוסיף ביום זה עצירה באמצע הדרך לטיול סוסים קצר (1-2 שעות). יש הרבה חוות סוסים בדרך.
יום 12 - חזרה

Re: האם המסלול הגיוני?

הודעהעל ידי zk1212 ב 27 פברואר 2013, 08:33

תודה רבה.
בהסתמך על ההמלצות ישבתי על התוכניות וזה מה יצא:

יום 0 - נחיתה בלילה, מעבר ללינה ב Keflavik
יום 1 - חצי האי רייקאנס - הלגונה הכחולה (המשך לינה ב Keflavik)
יום 2 - רייקהולט - בורגנס - מפרץ הלוויתנים (לינה באזור בורגאנס)
יום 3 - חצי האי סנייפלסנס (לינה באזור בורגאנס אותו מלון)
יום 4 - מעגל הזהב (לינה ב Hveragerdi)
יום 5 - איי ווסטמן (חזרה ללינה ב Hveragerdi ?)
יום 6 - מפל סקוגפוס - החוף הדרומי - צוק דירהוליי - ויק (לינה בויק)
יום 7 - פארק סקאפטאפל - הלגונה הקרחונית (לינה ב Hali)
יום 8 - ?
יום 9 - ?
יום 10 - רייקיאוויק
יום 11 - רייקיאוויק
יום 12 - חזרה

האילוצים כרגע: חצי האי רייקאנס ביום הראשון, רייקיאוויק בסוף.
סימני השאלה: מה עושים בחזרה מפארק סקאפטאפל ואיך שוברים את הנסיעה? הייתי מעדיך לעשות עצירה באמצע.
להוסיף עוד יום במערב (יום 5) ומשם להמשיך לויק? משהו כזה:
יום 0 - נחיתה בלילה, מעבר ללינה ב Keflavik
יום 1 - חצי האי רייקאנס - הלגונה הכחולה (המשך לינה ב Keflavik)
יום 2 - רייקהולט - בורגנס - מפרץ הלוויתנים (לינה באזור בורגאנס)
יום 3 - חצי האי סנייפלסנס (לינה באזור בורגאנס אותו מלון)
יום 4 - מעגל הזהב (לינה ב Hveragerdi)
יום 5 - איזור Hveragerdi (לינה ב Hveragerdi)
יום 6 - מפל סקוגפוס - החוף הדרומי - צוק דירהוליי - ויק (לינה בויק)
יום 7 - פארק סקאפטאפל - הלגונה הקרחונית (לינה ב Hali)
יום 8 - משהו עד ויק (לינה בויק)
יום 9 - איי ווסטמן (לינה ?)
יום 10 - רייקיאוויק (לינה רייקיאוויק)
יום 11 - רייקיאוויק (לינה רייקיאוויק)
יום 12 - חזרה

לגבי רכב, יהיה כנראה 4X4 אז אולי אפשר להשתמש בזה למשהו.

המון המון המון תודה על העזרה.

Re: האם המסלול הגיוני?

הודעהעל ידי vik ב 27 פברואר 2013, 10:45

שלום,

אני מצרף לך קישור מפורט בצורה מעולה למסלול בדרום עד לגונת הקרחונים הלוך ושוב מריקיאויק שנכתב ע"י אגודת אכסניות הנוער באיסלנד.
הוא תוכננן לרכב רגיל (לא 4X4) כך שכל לילה יסתיים באחת מאכסניות הנוער באיזור.
אתה לא חייב לעקוב באדיקות אחר המסלול אבל מעניין לראות איך הם מתכננים מסלול שהוא בעיקרו הלוך ושוב באותה הדרך מבלי להיות מונוטוני וכך שכל יום עמוס באתרים ומקומות מעניינים וחדשים שטרם ראית בדרך הלוך.
http://www.hostel.is/SampleItineraries/SouthCoastAdventure/
ההערה שלך "לגבי רכב, יהיה כנראה 4X4 אז אולי אפשר להשתמש בזה למשהו" פותחת אופציה נוספת: בדרך חזרה מסקפטפל כאשר מגיעים ל- Kirkjubæjarklaustur לפנות ימינה לכביש ההררי 208 עד לנדמנלאוגר לסיור בשמורה המדהימה ולחזור בכביש ההררי בחלקו 26 עד לכביש מס' 1 לכפר Hella. בדרך זו (הנמשכת כ- 200 ק"מ, 4-5 שעות, לא כולל הטיול בשמורה עצמה) אתה מדלג על חלק ארוך של כביש מס' 1 בו כבר נסעת (Kirkjubæjarklaustur עד Hella - כ-170 ק"מ).

Re: האם המסלול הגיוני?

הודעהעל ידי zk1212 ב 27 פברואר 2013, 11:21

קישור מעולה!

כרגע המסלול נראה כך:
יום 0 - נחיתה בלילה, מעבר ללינה ב Keflavik
יום 1 - חצי האי רייקאנס - הלגונה הכחולה (המשך לינה ב Keflavik)
יום 2 - רייקהולט - בורגנס - מפרץ הלוויתנים (לינה באזור בורגאנס)
יום 3 - חצי האי סנייפלסנס (לינה באזור בורגאנס אותו מלון)
יום 4 - מעגל הזהב (לינה ב Hveragerdi)
יום 5 - איזור Hveragerdi (לינה ב Hveragerdi)
יום 6 - מפל סקוגפוס - החוף הדרומי - צוק דירהוליי - ויק (לינה בויק)
יום 7 - פארק סקאפטאפל - הלגונה הקרחונית (לינה ב Hali)
יום 8 - חזרה עד ויק, המשך ל Skógar (לינה בויק)
יום 9 - איי ווסטמן (המשך ללינה ברייקיאוויק)
יום 10 - רייקיאוויק (לינה רייקיאוויק)
יום 11 - רייקיאוויק (לינה רייקיאוויק)
יום 12 - חזרה

עכשיו השאלות:
- האם ריאלי יום 9? (יציאה מויק, טיול לאיי ווסטמן עם המעבורת ואז המשך ללינה ברייקיאוויק) או שאולי אני צריך להגיע ללינה ב Hveragerdi ורק למחרת לנסוע לרייקיאוויק? - להזכיר, 3 ילדים ורצון לטיול באיזי
- האם יומיים וחצי יותר מדי לרייקיאוויק וסביבתה?

ושוב תודה על כל העזרה, אני מרגיש שהמסלול מתחיל להתכנס למשהו ריאלי.

Re: האם המסלול הגיוני?

הודעהעל ידי vik ב 27 פברואר 2013, 12:44

היי,
ע"פ התכנון שלך:
יום 6 - מפל סקוגפוס - החוף הדרומי - צוק דירהוליי - ויק (לינה בויק)
יום 7 - פארק סקאפטאפל - הלגונה הקרחונית (לינה ב Hali)
יום 8 - חזרה עד ויק, המשך ל Skógar (לינה בויק)
יום 9 - איי ווסטמן (המשך ללינה ברייקיאוויק)
כבר הסכמת לעבור מקום לינה בין ימים 6 ו- 7 לכן לא ברור לי מדוע ביום 8 אתה רוצה לחזור לאחור למקום הלינה של יום 6.
אתה די צודק בהתלבטות לגבי יום 9. הוא מאד ארוך: מויק דרך האיים ונסיעה עד ריקיאויק. לכן אני מעלה שוב את האופציה ללילות 8+9 ב- Hvolsvöllur.
בחשבון קצר:
ביום 8 כבר הגעת עד Skógar. נסיעה חזרה לאחור מ- Skógar עד ויק - כ- 35 ק"מ. נסיעה קדימה (מערבה) עד Hvolsvöllur - כ- 50 ק"מ. כלומר עוד 15 ק"מ נוספים ואתה מגיע למקום שנגיש מאד לנמל המעבורת למחרת. וגם כדאי ללון שם בסוף יום 9 לאחר השיט במעבורת מהאיים. ביום 10 מדובר על נסיעה של כ- 100 ק"מ עד ריקיאויק.
לגבי ריקיאויק עצמה - שמתי לב מי לא אוהב את ריקייאויק וטוען שהיא משעממת: זוגות צעירים שמחפשים בעיקר את הטבע, הטרקים והנוף. וזוגות מבוגרים יותר שכבר ראו הרבה מהעולם שלא מסוגלים להעלות על הדעת איך ניתן להשוות את ריקיאויק כעיר בירה לערי הבירה הגדולות והמפוארות של אירופה, ארה"ב המזרח וכו'. הבתים הותיקים ביותר בעיר הם לכל היותר בני 250 שנה וגם הם נראים בד"כ כמו צריפים או מחסנים ואיך ניתן להשוות זאת לארמונות הפאר , הקתדרלות ובתי האופרה של אירופה...
ובכל זאת אני, בתור זוג (עם ילדים קטנים) כבר לא צעיר (אבל לא מבוגר) שראה קצת עולם (אבל לא מספיק) המתעניין גם בתרבות, היסטוריה ואדריכלות מוצא את כל אלה גם בריקיאויק. לגבי טיול עם הילדים: העיר מאד ידידותית לילדים, לא סואנת, נקייה מאד, בטוחה מאד, מאד נוחה להליכה ברגל. אני חושב שאחרי 10 ימי טיול בטבע אתה וילדיך (העירוניים?) תרגישו נוח מאד לחזור לסביבה העירונית (שבה עדיין הטבע קרוב ונגיש מאד) ואם תבקר במקומות שציינתי אתמול אני די בטוח שתהנו. אני גם לא אתפלא אם מכל הטיול שלהם הילדים הקטנים יותר יזכרו את החוויות מהעיר לטובה לא פחות (ואולי יותר) מהטיול עצמו. אני לא שוכח איך בני הבכור שהיה בן 4 זוכר עד היום מחופשה של מספר ימים באיזור ירושלים רק את השעות שבילינו בבריכה ולא מעבר לכך...

Re: האם המסלול הגיוני?

הודעהעל ידי zk1212 ב 27 פברואר 2013, 13:48

אמנם אנחנו לא עירוניים ממש אבל אני מסכים למה שכתבת. זו גם הסיבה שהשארתי את רייקיאוויק לסוף עם כמה ימים.

לגבי יום 8-9, החזרה למלון נובעת מכך שלחלק מהמלונות הטובים הצלחנו להזמין מקום ועכשיו אני מנסה לשמר אותם (למשל ויק).
האם לדעתך שווה להחליף את המסלול של איי ווסטמן למשהו אחר?
יום 7 - מויק ללגונה הקרחונית ומציאת כמה דברים בדרך (מבוסס על הלינק ששלחת) (לינה ב Hali)
יום 8 - פארק סקאפטאפל וחזרה עד ויק (לינה בויק)
יום 9 - Skógar - משהו בדרך לרייקיאוויק (המשך ללינה ברייקיאוויק)
יום 10 - רייקיאוויק (לינה רייקיאוויק)

Re: האם המסלול הגיוני?

הודעהעל ידי vik ב 27 פברואר 2013, 19:47

לדעתי אם אתה מוכרח לחזור לויק אז אין טעם למחרת להגיע לאיי ווסטמן ועוד באותו ערב לנסוע לריקיאויק. עדיף לוותר.
כפי שכבר רשמתי בעבר, במלונות באיסלנד מחוץ לריקיאויק (מלבד מס' מלונות יוקרה בודדים) אין מלונות טובים במיוחד ואין גרועים במיוחד. רובם המוחלט הם פשוט בסדר ומספקים חווית לינה בסיסית ביותר. זה בניגוד אולי למקומות אחרים בעולם שחשוב מאד למצוא מקום שהוא גם במרכז העיר, גם שקט, גם בסביבה טובה וגם קרוב למוקדי עיניין, מסעדות וכו'... באיסלנד (שמחוץ לריקיאויק) זה פשוט לא רלוונטי. אבל השיקול הוא כמובן שלך.
המסלול האלטרנטיבי שרשמת בהחלט יכול לעבוד. אם תהיו מעונינים אלה הימים בהם ניתן לשלב טיולי סוסים, אופנועי שלג, טיול ג'יפים, טיול ל- Cape Ingólfshöfði לתצפית על הציפורים (זה רלוונטי עד ה- 18.8.13) ועוד.
ראה: http://www.localguide.is/localguide/Ingolfshofdi.html

פורום איסלנד הוא חלק מאתר איסלנד ומשמש כמרכז מידע דינאמי למטיילים ואנשים המתעניינים במדינה המרתקת הזו.

cron